
A projekt azonosító adatai
Közúti közösségi közlekedés fejlesztése Pálmonostorán és Bugacpusztaházán
Projektazonosító:
TOP-3.1.1-16-BK1-2017-00006
Kedvezményezett:
Pálmonostora Község Önkormányzata
Település: Bugacpusztaháza
Forrás: ERFA
Program: TOP
Támogatási arány: 100%
Támogatási összeg: 70 100 000 Ft
Megvalósítás kezdete és vége:
2019. 01. 01. – 2021. 04. 30.
Státusz: Lezárt
A projekt célja
A megye belső kohézióját és makrotérségi integrációját szolgáló fejlesztés került tervezésre a két településen a közúti közösségi közlekedés infrastrukturális feltételeinek javításával, melynek végrehajtására konzorciumi partnerségre léptek.
Bugacpusztaházán a fejlesztéssel érintett szakasz forgalma 2015-ben 1224 egységjármű/nap volt, ebből 599 személygépjármű, 32 autóbusz halad el egy nap.
Az 5407. j. bekötő útról nyíló, Számadó utcára merőleges bekötő út (0578/11. hrsz) állapota a fokozott igénybevétel miatt teljesen leromlott, erősen kátyúsodott, emiatt a közlekedés nehézséges és balesetveszélyes.
Rövid távon szükséges a helyszín megújítása a menetrend szerinti járatok megtartása és a közúti közösségi közlekedés szolgáltatási minőségének növelése céljából. Tekintettel arra, hogy magas a forgalma, indokolt egy forgalomcsillapító sziget beépítése is a lakosság védelme érdekében.
BUGACPUSZTAHÁZÁN
Közlekedésbiztonsági tevékenységcsoport keretében a 0578/11. hrsz-en található bekötő út forgalomlassító átépítése az élhetőbb települési környezet érdekében.
A bekötő út 0+025 km szelvényétől kezdődik az építés, a végszelvény a Számadó utcánál, a 1131. hrsz. területen van.
A forgalomcsillapító sziget beépítésére a 0+057–0+067 km között kerül sor.
A burkolatban 10,0 m hosszú, 2,0 m széles kiemelt szegéllyel határolt terelősziget épül be.
Az átmenő forgalmi sávok szélessége a meglévőével azonosan 2,75 m (3,25 m).
A sziget beépítése miatt a meglévő burkolatot meg kell szélesíteni.
A középsziget előtt és után l-k = 18,0–4,0 = 14,0 m hosszban forgalom elől elzárt területet kell felfesteni.
A szigetekbe mindkét oldalon kikerülési irányt jelző táblát kell elhelyezni.
A terelősziget előtt a helyszínrajzon jelölt helyen mindkét irányból ki kell helyezni az egyéb veszély, alatta forgalomcsillapító középsziget kiegészítő táblával valamint az előzni tilos táblacsoportot, sárga háttérrel.
A kezdő és végszelvényben elsőbbségadás kötelező jelzőtáblát kell kihelyezni.
A burkolat felújítás kétoldali 2%-os oldaleséssel épül, mely a csapadékvizet a burkolatról levezeti.
A padkán kívül szikkasztó árok kerül kialakításra, mely a burkolat vízelvezetését biztosítja.
Az építés a 0578/11 hrsz. területen történik, mely a Magyar Állam tulajdona, kezelője a Magyar Közút NZRT.
Az előző pontban bemutatott, forgalomcsillapítással érint bekötőút szélessége 5,50 méter, a 0+025 szelvénytől a Számadó utcáig, jelenleg leromlott állapotú makadám szerkezettel.
A tervezett burkolat: felújított részen a meglévő makadám burkolatra min. 5 cm vastag M22 kiegyenlítés, 5-5 cm vastag AC-11 aszfalt kötő- és kopóréteg; a lassítószigetnél kialakítandó szélesítésnél 50 cm vastag 95%-os tömörített talaj, 20 cm vastag M56 mechanikai stabilizáció, 5-5 cm vastag M22 kiegyenlítés, aszfalt kötő- és kopóréteg; a terelőszigetnél 20 cm vastag M22 mechanikai stabilizáció, 4 cm vastag 0/4 homok ágyazat, 8 cm vastag beton térkő burkolat.
A burkolat 2%-os oldaleséssel épül, mely levezeti a csapadékvizet a burkolatról, a padkán kívül szikkasztó árok kerül kialakításra.
A projekt részeként kötelező közlekedésbiztonsági szemléletformálási kampány kerül majd a megvalósítás végén lefolytatásra mindkét településen.
A projekt várható eredménye
A helyi lakosság biztonságos és kényelmes közlekedése valósul meg a projekt végeztével.
